Thursday, April 4, 2013

Darah B

Jenis Darah B adalah Pemburu (Hunters)
 
Mereka berdarah B adalah golongan yang periang, memiliki semangat dan aura personaliti yang kuat dan tersendiri. Dalam waktu yang sama, mereka tidak menghiraukan apa orang lain fikir tentang mereka dan liar. Mereka boleh menjadi sangat lemah, pemalas dan kurang sabar. Namun, mereka juga sangat bersungguh-sungguh (passionate) dengan apa yang mereka mahukan.

Peribadi Asas:
Pantas membuat keputusan, boleh menjadi sangat fleksibel, tidak kisah pada peraturan, menghormati penemuan sains dan perkara praktikal.

Kadar Toleransi:
Mengekalkan sepenuh minat pada apa yang mereka lakukan, kelihatan tidak sabar, tidak sukakan kerja yang berulang.

Bagaimana mereka melihat masa hadapan dan masa lampau:
Sukar melupakan hubungan terkini tetapi mudah melupakan kenangan masa silam.
*Yang ni tak. Aku masih teringat2 kenangan, pengalaman masa lalu(acece). Seboleh-bolehnya aku tak mau lupa. Sedikit sebanyak kesilapan dalam hubungan, tingkah laku banyak membentuk diri aku sekarang ni :)

Bagaimana mereka menggambarkan perasaan:
Seorang yang ‘expressive’, ‘cool’ dan bersifat objektif, walaupun selalu bergurau tetapi boleh menjadi sangat pemalu, cepat menukar ‘mood’ seperti cuaca, tidak boleh berhenti merungut apabila mereka kecewa.
*Yep.Jangan ingat orang yang suka bergurau ni tak pemalu(mioww) dan yeah, aku memang seorang yang garang pon. Eh tak, aku 'cengey'. Eh tak, maksud dia sama ja kan :P

Ohsem.Kawan cakap, aku garang (=.=)


Bagaimana mereka bekerja:
Kreatif dan memiliki idea baru, tidak boleh membezakan kerja dan hobi,sukar menerima arahan, tidak gentar mencadangkan perubahan yang inovatif dan tidak takutkan kritikan.
 
Tak lah menepati 100%. Tapi exactly memang betul, agak tepat. 

No comments:

Post a Comment